Çağrı merkezleri hızla yükseliyor: Ülkemiz bölgesel çağrı merkezi halinde

Ekonomi - Türkiye'de çağrı merkezi hizmetleri sektörü, dijitalleşmenin etkisiyle büyük bir ivme kazandı.

Ekonomi - 11 ay önce

Müşteri Deneyimi ve Yönetimi Derneği'nin verilerine göre, pazar büyüklüğü 2020'de 10,9 milyar TL iken, 2023'te 41,7 milyar TL'ye yükseldi ve müşteri temsilcisi sayısı 140 bine ulaştı.“AYDA 90 MİLYON DAKİKANIN ÜZERİNDE TRAFİK YÖNETİYORUZ”Çağrı merkezi hizmetlerini buluta taşıyarak, müşterilerine sesli ve yazılı iletişim kanalları üzerinden çeşitli çözümler sunduklarını aktaran YTÜ Yıldız Teknopark firmalarından AloTech'in Kurucu Ortağı ve CEO'su Cenk Soyak, “Hizmetlerimizi ‘kullandığın kadar öde' modeliyle ücretlendirerek, ayda 90 milyon dakikanın üzerinde trafik yönetiyoruz. Yapay zeka destekli çözümlerimizle operasyon yükünü azaltıyor ve verimliliği artırıyoruz. 700'den fazla firmaya, 66 sektörde hizmet veriyoruz ve regülasyonların izin verdiği her sektörde yenilikçi çözümler sunuyoruz” ifadelerini kullandı.“Donanım ve yazılım maliyetlerini azaltarak daha ekonomik bir çözüm sağlıyoruz”Geleneksel çağrı merkezi modellerinden farklı olarak, bulut tabanlı çağrı merkezi hizmetleri işletmelere çeşitli avantajlar sunuyor. Dijitalleşme ile donanım ve yazılım maliyetlerinin azaldığını ifade eden Soyak, “Bulut tabanlı çağrı merkezi hizmetleri, esneklik, ölçeklenebilirlik, düşük maliyet, hızlı kurulum ve entegrasyon, uzaktan çalışma imkanı, otomatik güncellemeler ve bakım, gerçek zamanlı veri ve analiz, yedekleme ve güvenlik gibi avantajlar sunar. Bu çözümler, işletmelere hızlı ölçeklenebilme, maliyetleri düşürme, daha hızlı kurulum, uzaktan çalışma kolaylığı ve yüksek veri güvenliği sağlıyor. Bulut tabanlı çağrı merkezinin esnek ve ölçeklenebilir yapısı ile müşterilerimizin ihtiyaçlarına göre büyüyüp küçülebilen bir altyapı sunuyoruz. Donanım ve yazılım maliyetlerini azaltarak daha ekonomik bir çözüm sağlıyoruz. Coğrafi bağımsızlık sunarak, çağrı merkezi operasyonlarını dünyanın herhangi bir yerinden yönetme imkanı veriyoruz” dedi.“UZAKTAN ÇALIŞMA MODELİ SEKTÖRE COĞRAFİ BAĞIMSIZLIK SAĞLIYOR”Yapay zeka ile otomasyon, çağrı merkezlerinin geleceğinde önemli bir rol oynuyor. Bu teknolojiler, müşteri temsilcilerinin iş yükünü azaltırken, müşteri deneyimini daha kişiselleştirilmiş hale getiriyor. Soyak, "Dijital dönüşüm süreci hız kazanıyor ve şirketler bulut tabanlı çözümlere geçiş yapıyor. Yapay zeka ve otomasyonun sektördeki etkisi artıyor. Müşteri deneyimi (CX) odaklı yaklaşımlar ön plana çıkıyor. AI destekli çözümler, daha hızlı ve verimli hizmet sunarken, doğal dil işleme ve makine öğrenimi teknolojileri, müşteri deneyimini daha kişiselleştirilmiş hale getiriyor. Bulut tabanlı çözümler, esneklik ve ölçeklenebilirlik sunarak bu alanda büyük önem taşıyor. Uzaktan çalışma modeli de bu teknolojiler aracılığıyla yaygınlaşıyor ve sektöre coğrafi bağımsızlık sağlıyor" şeklinde konuştu.MÜŞTERİ DENEYİMİNDE YENİ ADIM GÖRÜNTÜLÜ GÖRÜŞMEGörüntülü görüşme teknolojisi ile müşteri deneyimlerine yeni bir soluk getirdiklerini açıklayan Soyak, “Yakın zamanda geliştirdiğimiz görüntülü görüşme teknolojisi ile müşterilerimize daha kişisel ve etkili bir iletişim deneyimi sunuyoruz. Bu teknoloji, çağrı merkezi temsilcilerinin müşterileriyle yüz yüze iletişim kurmasını sağlayarak, müşteri memnuniyetini artırıyor ve çözüm süresini kısaltıyor” dedi.

Haftanın Öne Çıkanları

Adalet Bakanı Tunç: Yargılanma hakkının güçlendirilmesi için çok önemli adımlar attık

2024-05-20 17:17 - Gündem

Köşe Yazarı Yusuf POLAT; Taktik dehası Ali Koç

2024-05-21 07:26 - Spor

Ayhan Bora Kaplan davasında adı geçen emniyet mensuplarıyla ilgili müfettiş raporu savcılıkta

2024-05-22 14:03 - Gündem

Devlet Bahçeli'den asgari ücrete zam açıklaması

2024-05-25 20:38 - Ekonomi

Çanakkale'de ormanlık alanlara giriş yasağı 1 Haziran'da başlayacak

2024-05-23 12:52 - Gündem

Süheyl Batum merak edilen soruyu yanıtladı! Erden Timur...

2024-05-23 20:28 - Spor

Evidea, Perakende Günleri’nde yerini aldı!

2024-05-22 12:42 - Ekonomi

Gürcistan ABD'ye meydan okudu! Çok çarpıcı Rusya çıkışı

2024-05-24 07:42 - Dünya

CHP Kıbrıs’taki ilk temsilciliğini açtı!

2024-05-26 20:07 - Dünya

Galatasaray'da Dursun Özbek yeniden başkan!

2024-05-25 19:28 - Spor

İlgili Haberler

Kamuda genel kurul rüzgarı!

22:22 - Ekonomi

Amasya'da üretilen ‘Siyah inci'nin kilosu 2 bin dolar

22:17 - Ekonomi

Bakan Işıkhan belediyelerin borcunu açıkladı

22:02 - Ekonomi

EİT turizm bakanları Erzurum’da bir araya geldi

17:27 - Ekonomi

Bakan Şimşek, finansman kuruluşlarının temsilcileriyle yaptığı görüşmeleri değerlendirdi

17:13 - Ekonomi

Günün Manşetleri

Yine ortaya çıktı! Anket fiyaskosundan sonra 'İmamoğlu hikayesi'

20:27 - Gündem

AK Parti'den Özgür Özel'e tepki: Siyasi yalan, siyasi acizlik! Cehaletin zirvesi

17:07 - Politika

İSKİ'den TOKİ'nin sosyal konutları için skandal yıkım kararı

16:27 - Gündem

Bakan Kurum, İstanbul depreminde son durumu açıkladı! Kaç binada hasar tespit edildi?

14:57 - Gündem

Adana'da hafızlık sevinci: 475 kişiye icazet belgeleri verildi

14:13 - Gündem