
Yum! Brands, Türkiye’de doğrudan varlık göstermek için gayrimenkul ve yatırım yönetimi alanında uzman Value Solution Partners ile anlaşma imzaladı.
Söz konusu ortaklık, kapalı şubelerin yeniden açılması ve kira sözleşmelerinin yenilenmesi için bir umut gösterdi. Ancak süreç, alışveriş merkezi yatırımcılarıyla yapılan kira görüşmelerinde tıkanıyor.
Yatırımcılar, İş Gıda döneminden kalan borçların ödenmesini ve kira bedellerinde artış talep ediyor.
İddialara göre, kapanışlar nedeniyle aylık 80 milyon TL kira kaybı yaşayan yatırımcılar, mağaza başına 150 bin TL’lik kira artışı istiyor.
ZORLU MÜZAKERELER SÜRÜYOR
Türkiye’deki alışveriş merkezlerinin %90’ında KFC ve Pizza Hut şubeleri bulunuyordu. Ancak şu ana kadar sadece sınırlı sayıda şube için kira anlaşması sağlandı.
Yum! Brands ve Value Solution Partners, uzlaşma sağlanamazsa alternatif lokasyonlara yönelmeyi planlıyor.
TAB GIDA VE POPEYES İDDİALARI
Sektörde dikkat çeken bir diğer gelişme, TAB Gıda’nın KFC’nin kapalı şubeleriyle ilgilendiği yönündeki kulis bilgileri.
TAB Gıda’nın bünyesindeki Popeyes markasının bu lokasyonları değerlendirdiği konuşuluyor.
Lakin TAB Gıda, geçtiğimiz cuma günü yapılan genel kurulda, “Doğrudan markaları almak gibi bir stratejimiz bulunmamaktadır” açıklamasıyla bu iddiaları yalanladı.
Öte yandan, McDonald’s da KFC ve Pizza Hut’ı satın alma planı olmadığını net bir şekilde belirtti.
KFC VE PİZZA HUT İÇİN GERİ SAYIM BAŞLADI
Yum! Brands, küresel çapta 61 binden fazla restoranıyla fast food sektörünün liderlerinden birisidir ve Türkiye’deki 537 şubenin yeniden açılması, hem markaların yerel pazardaki varlığını güçlendirecek hem de istihdam açısından önemli bir katkı sağlayacaktır.
Fakat kira müzakereleri ve borç tartışmaları, bu dönüşün hızını belirleyecek. KFC ve Pizza Hut’ın lezzetlerini özleyenler için geri sayım başlamış durumda.
Kaynak: HABER7.COM
#ESHAHABER.COM.TR #haber #gündem #sondakika #news #press #worldnewsEditor : Eshahaber