
  HABER7
İstanbul'da 23 Nisan'da meydana gelen 6.2'lik deprem megakente ve bölgeye yapılan dev projelerin önemini bir kez daha gözler önüne serdi. Muhalefetin tüm engellemelerine raÄŸmen CumhurbaÅŸkanı ErdoÄŸan'ın kararlı duruÅŸuyla hayata geçirilen yatırımlar, deprem ve doÄŸal afet gibi kriz durumlarında İstanbul'un kesintisiz ulaşımını saÄŸlamak için hassas önem taşıdığı ortaya çıkarken, CHP yönetimi ÅŸimdi de 'Kanal İstanbul' bahanesiyle yeni projelerin hayata geçirilmesini engelleme giriÅŸiminde bulunuyor.Â
DEPREM SONRASI İSTANBULLU YENİ YOLLAR SAYESİNDE TAHLİYE OLDU
İstanbul'da yaÅŸanan 6.2'lik depremin ardından paniÄŸe kapılan İstanbullular yollara döküldü. Milyonlarca insanın aynı anda yola çıkmasıyla birlikte, depremden dakikalar sonra İstanbul'da E-5 karayolu, 15 Temmuz Åžehitler Köprüsü ve Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'nde trafik adeta durma noktasına geldi.Â
İstanbul trafiÄŸi içinden çıkılmaz bir hal alırken milyonlarca insanın tahliyesi ise son dönemde yapılan köprü ve otoyollardan gerçekleÅŸti. İstanbul trafiÄŸinin yoÄŸun olduÄŸu anlarda vatandaÅŸlar Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu'na yönlendi. İstanbulluların büyük bir bölümü ÅŸehir dışına ulaşımını Kuzey Marmara Otoyolu ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü ile gerçekleÅŸtirdi.Â
Öte yandan İstanbulluların kentin dışına çıkışında ana aktör olarak yine Marmara bölgesine yapılan Osmangazi Köprüsü ve 1915 Çanakkale Köprüsü hayati önem taşıdı. UlaÅŸtırma Bakanlığı’nın İstanbul’un tahliyesi senaryolarında da yer alan büyük projeler, muhtemel bir felaket senaryosunda Batı'ya geçiÅŸin 1915 Çanakkale Köprüsü'nden, Anadolu'ya geçiÅŸin ise Osmangazi Köprüsü'nden saÄŸlanacağı belirtiliyor. Felaket senaryosu anında İstanbul-İzmir Otoyolu'nun da milyonlarca insanın geçiÅŸinde etkili rol oynaması bekleniyor. GeçtiÄŸimiz yıllarda planlanarak hayata geçirilen bu altyapı sayesinde, olası bir afette güvenli ve hızlı tahliye koridorları saÄŸlanmış olacak.Â
YENİ PROJELERE 'KANAL İSTANBUL' BAHANESİYLE ENGEL OLMAYA ÇALIŞIYORLAR
Muhalefet partilerinin tüm engel çabalarına raÄŸmen hükümetin kararlı duruÅŸuyla yapılan dev yatırımların deprem ve kriz anlarındaki önemi geçtiÄŸimiz gün yaÅŸanan depremle bir kez daha ortaya çıkarken, CHP yönetimi büyük projelere karşı duruÅŸunda ise yine bir deÄŸiÅŸikliÄŸe gitmiyor. Uzun yıllardır, yapılan tüm projelere karşı çıkan CHP ÅŸimdi de 'Kanal İstanbul' bahanesi adı altında yeni yol ve köprülere karşı çıkıyor.Â
İstanbul'un trafik yükünü azaltmak için kente yeni inÅŸa edilen köprüler ve yollar muhalefetin hedefinde. Megakente yapılacak 6 köprüyle trafik yükünün ve olası felaket senaryolarında insanların ulaşımının kolaylaÅŸtırılması hedeflenirken, Özgür Özel baÅŸkanlığındaki CHP yönetimi eski projelerde olduÄŸu gibi yeni yapılacak köprü ve onlarca kilometrelik baÄŸlantı yollarını eleÅŸtiriyor.Â
CHP'nin son hedefi ise Kuzey Marmara Otoyolu'ndaki Sazlıdere Köprüsü oldu. İstanbul'un batısında başlayan ve Sakarya'nın Akyazı ilçesine kadar uzanan Kuzey Marmara Otoyolu kapsamındaki çalışmalar hızla devam ederken, Özel bu projeye kapsamında yapılacak ve ilçeler arası geçişi sağlayacak köprü ve viyadükleri de 'Kanal İstanbul' diyerek hedef aldı. Proje kapsamındaki ilk köprünün ayakları dikilerek yükselmeye başladıkça, muhalefetin eleştirileri de giderek artıyor. Tüm engellemelere rağmen kararlılıkla yürütülen proje sayesinde Başakşehir ve Ispartakule gibi yoğun nüfusun yaşadığı bölgelerdeki trafiği önemli ölçüde azaltması bekleniyor.
İSTANBUL TRAFİKTE DÜNYA BİRİNCİSİ OLDU
Muhalefet İstanbul'un trafiğini rahatlatması ve acil durumlarda güvenli geçiş güzergahı olarak kullanılması planlanan köprü ve viyadüklere karşı çıkarken İstanbul dünya trafik birincisi oldu. Son verilere göre İstanbullular yılda 105 saat trafikte bekliyor. Bu süre New York’taki 102 saat ve Chicago’daki 102 saat gibi dünyanın diğer büyük metropollerini geride bıraktı.
Â
Â
#ESHAHABER.COM.TR #haber #gündem #sondakika #news #press #worldnewsEditor : Eshahaber