Yandex Maps'te ise kullanıcı sayısı %43,6 artışla 5,6 milyona çıktı ve uygulama sayesinde 43,8 milyar km yol katedildi. Bu yıl toplam 10 milyon yolculuğa aracılık eden Yandex Go da 4 yeni şehirde hizmete başladı. İşte Yandex Türkiye'nin 2025 yılındaki başarılarını ortaya koyan rakamlar..
İstanbul, Türkiye, 10 Aralık 2025 — Yandex Türkiye bugün, temel hizmetlerinde yapay zekâ odaklı büyümeyesini gözler önüne seren 2025 yılı performans sonuçlarını açıkladı ve 2026 yılına yönelik stratejik vizyonunu paylaştı.

ARAMA VE YAPAY ZEKÂ KULLANIMINDA REKOR BÜYÜME
Yandex Arama, Türkiye'de özellikle ülkemizdeki kullanıcılar için geliştirilen yapay zekâ arama aracı Yazeka sayesinde güçlü bir ivme kazandı. Bu araç, Yandex Arama'yı kullanan kişilerin günlük rutinine başarıyla entegre oldu ve hem kullanıcı sayısında hem de arama sorgularında yıllık bazda %75 artış sağladı. Yazeka ile etkileşim de önemli ölçüde arttı; günlük yanıtlanan sorgu sayısı 2,5 katına çıkarken, haftada en az üç kez Yazeka'yı kullanan aktif kullanıcıların oranı ikiye katlandı. 1 Aralık'taki Fenerbahçe-Galatasaray derbisi sırasında ise kullanıcı sayısı günlük ortalamanın %36 üzerine çıkarak dikkat çekici bir şekilde arttı.
HARITALAR VE NAVİGASYON: DAHA YÜKSEK HASSASİYET VE KAPSAM
2025 yılında Yandex Maps ve Navigasyon hem kullanıcı kitlesini hem de işlevselliğini önemli ölçüde genişletti. Eylül ayı itibarıyla bu servisleri kullananların sayısı yıllık bazda %43,6 artış kaydederek ayda 5,6 milyon kullanıcıya ulaştı.
Türkiye'de sürücülere yönelik ilk HD haritanın kullanıma sunulması önemli bir yenilik oldu. Öncelikle İstanbul'da devreye alınan bu harita; şerit çizgileri, yaya geçitleri, park alanları ve trafik adaları gibi detayları şerit seviyesinde göstererek, sürücülerin karmaşık kavşaklarda çok daha güvenli bir şekilde sürüş yapmalarını sağlıyor.
Kullanıcıların kolayca yön bulabilmesi için canlı 3D simgesel yapıların eklendiği servis, birçok yeni özellikle de geliştirildi. Artık lojistik sektöründe çalışanlar için kamyon navigasyonu, İstanbul Havalimanı gibi mekânlarda kapalı alan haritaları ve iç navigasyon, elektrikli araç şarj istasyonlarının konumları ve gerçek zamanlı hava durumu bilgileri de sunuluyor.
Kullanıcı etkileşimi de yıl boyunca yüksek seviyede kaldı. 1 Ocak – 14 Kasım tarihleri arasında, sürücüler Yandex navigasyon araçlarıyla toplam 43,8 milyar kilometre yol yaptı; bu mesafe, dünyanın etrafını 1 milyon kez dolaşmakla ya da aya yaklaşık 114 bin kez, güneşe ise 292 kez gidip gelmekle eş değer. İşletmelerin yerel görünürlüğü de arttı; Yandex Maps'te listelenen işletme sayısı, 2024 yılına kıyasla %162,2 artış gösterdi.

DÖRT ŞEHİRDE DAHA TAKSİ ÇAĞIRMA VE ARTAN KONFOR
Yandex Go, 2025 yılında İzmir, Ankara, Mersin ve Adana olmak üzere dört yeni şehirde daha hizmet vermeye başladı. Platform, ayrıca hizmet verdiği tüm şehirlerde toplamda 10 milyondan fazla yolculuğa aracılık etti. Bunun yanı sıra servis, teslimat hizmeti ve “T” adını taşıyan yeni mobilite özelliğiyle sadece yolculuk çağırma uygulaması olmanın ötesine geçerek süper uygulamaya dönüşmeye başladı. Bu yeni özellik sayesinde kullanıcılar, toplu taşıma güzergâhları ve saatleriyle ilgili bilgilere kolayca ulaşabiliyor ve seyahat planlarını çok daha rahat ve şeffaf bir şekilde yapabiliyor.
Yandex Go'nun verimliliğini ve hızla artan kullanımını gösteren temel göstergeler şöyle:
REKLAMCILIKLA İŞ DÜNYASI İÇİN YAPAY ZEKÂ DESTEKLİ BÜYÜME
Yandex Ads, Türkiye'deki işletmelere veri odaklı araçlar ve gelişmiş hedefleme ile optimizasyon seçenekleri sunarak destek oldu. Bu sayede reklamverenlerin yatırımları bir önceki yıla göre ) artarken, e-ticaret büyümesini hızlandırmak için geliştirilen Yandex Ads Space platformunda ise 3,8 katlık bir büyüme kaydedildi.
Yapay zekâ teknolojilerinin kullanımı ağırlık kazandı; Eylül 2025 itibarıyla, reklamverenlerin amiral gemisi servisi olan Yandex Direct'teki tüm bütçelerin %82'si yapay zekâ tabanlı teknolojilerle yönetiliyor.
Yeni reklam formatları ve gelişmiş hedefleme seçenekleri sayesinde işletmeler, arama ve navigasyon servislerinde satın almaya yatkın kitlelere ulaşabiliyor; böylece hem marka bilinirliklerini hem de iş sonuçlarını artırabiliyorlar.
2026 YILINDA STRATEJİK ÖNCELİKLER
Yandex Türkiye, 2026'da yapay zekâ entegrasyonunu daha da derinleştirmeyi, hizmetlerini genişletmeyi ve yerel iş birliklerini güçlendirmeyi planlıyor. Bu doğrultuda öne çıkan başlıca adımlar ise şöyle:
En yeni yapay zekâ trendlerini entegre edecek yeni nesil bir uygulamanın hayata geçirilmesi (erken erişim için bekleme listesine buradan katılmak mümkün).
Daha kişiselleştirilmiş ve proaktif kullanıcı deneyimleri için hizmetlerin tamamında yapay zekâ entegrasyonu.
Yandex Go'nun yeni şehirlere açılması ve hem lisanslı sürücüler hem de yolcular için geliştirilmiş araçlar.
İşletmelerin marka bilinirliği ve performans hedeflerine uygun yeni çözümler dahil olmak üzere reklamcılıkta yenilikler.
Günlük yolcular ve ticari filolar için yeni özellikler eklenerek Maps ve Navigasyon kapsamının genişletilmesi.
Yandex Arama Uluslararası CEO'su ve Yandex Türkiye Genel Müdürü Alexander Popovskiy yaptığı açıklamada, “2025 bizim için atılım yılı oldu. Ama daha yeni başlıyoruz. 2026'da bu ivmeyi sürdürerek hizmetlerimizi çok daha faydalı, güvenilir ve Türkiye'nin günlük dijital yaşamına entegre bir hale getireceğiz.”
Kaynak: HABER7.COM
#ESHAHABER.COM.TR #haber #gündem #sondakika #news #press #worldnewsEditor : BİROL ÖZ