
Maarif Platformu, Enderun Özgün Eğitimciler Derneği ve Bursa İnsan Vakfı iş birliğiyle 17-18 Mayıs 2025 tarihlerinde Bursa’da düzenlenen “Yeni Ölçme ve Değerlendirme Vizyonu Çalıştayı”nda, eğitim sisteminin mevcut sorunları masaya yatırıldı. Çalıştayda, sınavların öğrencilerin gerçek potansiyelini gölgede bıraktığı, mesleki eğitimden kaçışa neden olduğu ve eğitimi rant kapısına çevirdiği eleştirileri öne çıktı. Amaç, gençlere kimlik ve aidiyet kazandıran, beceri ve erdemi ön planda tutan bir eğitim modeli oluşturmak olarak belirlendi.
"BU ÇARPIK DÖNÜŞÜM, GENÇLERİ BİLGİNİN DERİNLİĞİNDEN KOPARIYOR"
Çalıştayda, eğitim sisteminin sadece notlar ve derecelerle ölçülen bir yapıya hapsolduğu, öğrencilerin mizaç ve kabiliyetlerini doğru yönlendirmek yerine tek tip bir yaklaşımla potansiyellerini körelttiği belirtildi. Prof. Dr. İsmail Sağlam, çalıştayın düzenleme kurulu adına yaptığı açıklamada, “Eğitim, gençlerimizi rakamların dar kalıplarına sıkıştırıyor, öğretmenin ilham veren rolünü gölgeliyor. Bu çarpık dönüşüm, gençleri bilginin derinliğinden koparıyor” dedi.
ÜÇ ANA BAŞLIKTA ÇÖZÜM ÖNERİLERİ
Çalıştay, üç ana başlık etrafında yürütüldü: “Eğitimin Felsefesi ve Medeniyet Tasavvuru Değerler Eğitimi”, “Kademeler Arası Geçişte Verimlilik ve Mesleki Yönlendirme” ve “Üniversite Sınavının, Ortaöğretim ve İstihdama Etkisinin Değerlendirilmesi”. İki gün süren yoğun müzakerelerde, merkezi sınavların saltanatına son verilmesi, öğrencilerin bireysel yeteneklerini ve ilgi alanlarını keşfeden bir değerlendirme sisteminin gerekliliği vurgulandı.
YENİ BİR ÖLÇME DEĞERLENDİRME VİZYONU SONUÇ RAPORU İÇİN TIKLAYINIZ
Çalıştayda, “Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli”ne uygun, portfolyo temelli değerlendirme sistemleri ve bitirme sınavlarıyla öğrencilerin gelişim yolculuğunu yansıtan bir vizyon önerildi. Prof. Dr. Osman Çakmak, “Eğitimin ruhunu yeniden canlandırmak, kadim kültürümüze yaslanarak ona felsefi ve ahlaki bir misyon kazandırmak en acil vazifemiz” ifadelerini kullandı.
Çalıştayda, “Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli”ne uygun, portfolyo temelli değerlendirme sistemleri ve bitirme sınavlarıyla öğrencilerin gelişim yolculuğunu yansıtan bir vizyon önerildi. Prof. Dr. Osman Çakmak, “Eğitimin ruhunu yeniden canlandırmak, kadim kültürümüze yaslanarak ona felsefi ve ahlaki bir misyon kazandırmak en acil vazifemiz” ifadelerini kullandı.
"HER ÇOCUĞUN İÇİNDEKİ CEVHERI GÜN YÜZÜNE ÇIKARACAK BİR SİSTEM İNŞA ETMELİYİZ"
Çalıştay, sınav odaklı sistemin gençleri ezberci bir yaklaşıma mahkum ettiğini, bu durumun paralel ve gölge müfredatlar doğurduğunu ortaya koydu. Katılımcılar, eğitimin insan odaklı bir dönüşümle, fırsatları artıran ve istihdamı güçlendiren bir yapıya kavuşması gerektiğini savundu. Dr. Öğr. Üyesi Ali İhsan Akçay, “Başarıyı sınav salonlarından hayatın tüm renklerine taşımalıyız. Her çocuğun içindeki cevheri gün yüzüne çıkaracak bir sistem inşa etmeliyiz” dedi.
Çalıştay, eğitim dünyasına somut katkılar sunmayı hedefleyen bir raporla sona erdi. Eğitimci-Yazar Bayram Yılmaz, “Bu çalıştay, öğretmenine güvenen, okuluna nefes aldıran bir dönüşümün ilham kaynağı olacak” temennisinde bulundu. Çalıştayın sonuçlarının, “Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli”ne pozitif katkılar sağlayarak eğitimde yeni bir dönemin kapısını aralaması bekleniyor.
Kaynak: HABER7.COM
#ESHAHABER.COM.TR #haber #gündem #sondakika #news #press #worldnewsEditor : Eshahaber