Eğitim

Fırat Üniversitesi’nde Uluslararası ve Yerli Öğrenciler Eğitim Deneyimlerini Anlattı: Nijerya’dan Bitlis’e Uzanan Başarı Hikâyeleri

Fırat Üniversitesi’nde Uluslararası ve Yerli Öğrenciler Eğitim Deneyimlerini Anlattı: Nijerya’dan Bitlis’e Uzanan Başarı Hikâyeleri

Fırat Üniversitesi’nde Uluslararası ve Yerli Öğrenciler Eğitim Deneyimlerini Anlattı: Nijerya’dan Bitlis’e Uzanan Başarı Hikâyeleri
05-02-2026 18:52
05-02-2026 18:55
ELAZIĞ
Google News

Fırat Üniversitesi’nde Uluslararası ve Yerli Öğrenciler Eğitim Deneyimlerini Anlattı: Nijerya’dan Bitlis’e Uzanan Başarı Hikâyeleri

Haber: Sibel Turhan

Düzenleyen: Birol Öz

Röportajlar

Tyrese Turay – İngilizce Dili ve Edebiyatı Öğrencisi

Sibel Turhan: Merhaba, isminizi öğrenebilir miyiz?

Tyrese Turay: Tamam. Şey, benim... şey, Tyrese.

Sibel Turhan: Tyrese Turay. Bölümün ne?

Tyrese Turay: İngilizce Dili ve Edebiyatı okuyorum.

Sibel Turhan: Kaçıncı sınıfsın?

Tyrese Turay: Birinci sınıfım.

Sibel Turhan: Fırat Üniversitesi’nin eğitimini nasıl buldun?

Tyrese Turay: Fırat Üniversitesi’nin eğitimini çok iyi buldum. İlk geldiğimde biraz zor oldu ama şimdi kolay oluyor. Hocalar çok tatlı, bu yüzden dersler de kolay geçiyor.

Sibel Turhan: Türkiye’yi nasıl buldun?

Tyrese Turay: Türkiye’yi seviyorum. Yemekleri ve insanları çok iyi. Her yerde farklı kültürler var ama hepsi güzel.

Abdusselam – İlahiyat Fakültesi Öğrencisi

Sibel Turhan: İsminizi öğrenebilir miyiz?

Abdusselam: Benim ismim Abdusselam.

Sibel Turhan: Bölümünüz ne?

Abdusselam: İlahiyat.

Sibel Turhan: Neden İlahiyat Fakültesini seçtiniz?

Abdusselam: Ben Nijeryalıyım. Önceden Arapça ve ilahiyat okudum, bu yüzden bu bölümü seçtim.

Sibel Turhan: Türkiye’deki eğitim ile Nijerya’daki eğitim arasındaki fark nasıl?

Abdusselam: Türkiye’de eğitim güzel. Hava soğuk ama iklim çok güzel. Türkiye’de okumayı seviyorum.

Nijeryalı Kimya Öğrencisi – Hazırlık Sınıfı

Sibel Turhan: Merhaba, sizi tanıyabilir miyiz?

Öğrenci: Merhaba hocam, nasılsın? Ben Nijeryalıyım.

Sibel Turhan: Türkiye’deki eğitimi nasıl buluyorsunuz?

Öğrenci: Türkiye iyidir.

Sibel Turhan: Hangi bölümü okuyorsunuz?

Öğrenci: Kimya okuyorum, şu an hazırlıktayım.

Sibel Turhan: Eğitim süreci nasıl geçti bu dönem?

Öğrenci: Türkiye eğitim sistemi iyidir.

Emre Erol – Mekatronik Mühendisliği Öğrencisi

Sibel Turhan: Merhaba, sizi tanıyabilir miyiz?

Emre Erol: Merhaba, ben Emre Erol. Mekatronik Mühendisliği okuyorum, Fırat Üniversitesi’nde.

Sibel Turhan: Kaçıncı sınıfsın?

Emre Erol: Dördüncü sınıf, son senem.

Sibel Turhan: Bütünleme nasıl bir psikoloji?

Emre Erol: Bütünleme iğrenç bir psikoloji. Buna sebep olan hocalar da var, bizde de hata var. Ama bu soğukta Elazığ’a gelmek hiç hoş değil.

Sibel Turhan: Mühendislik okumayı düşünenlere ne söylersin?

Emre Erol: Mühendislik yazmasınlar. Yazacaklarsa da zorlu bir süreç onları bekliyor.

Sibel Turhan: Peki mekatronik alanında ne tür işler var?

Emre Erol: Makine ve elektrik-elektronik mühendislerinin yaptığı tüm işleri yapabiliyoruz. Genellikle fabrikalarda çalışıyoruz.

Kaynak: Esha Haber

Haber: Sibel Turhan

Düzenleyen: Birol Öz


Editor : BİROL ÖZ
SİZİN DÜŞÜNCELERİNİZ?
Hava Durumu
Yol Durumu
Yol Durumu
ARŞİV ARAMA
ÇOK OKUNANLAR
ANKET TÜMÜ
PUAN DURUMU TÜMÜ
TAKIMOPuanAV.
Backlink Paketleri evden eve nakliyat İstanbul Boşanma Avukatı Haarimplantate Distributed by Redpress Çanakkale Psikolog